Virkad datorfodral

1314D546-C9F9-49D1-9CA3-2A6C30776E0A.jpg

Eftersom jag hade mycket garn över och alltför lite tid att köpa ett fodral till min skoldator bestämde jag mig för att virka ett eget. Tog två filmkvällar att virka och har numera en färggladare dator. Här kommer en kort beskrivning på hur man virkar den!

Du behöver:

  • Garn i den färg du gillar
  • Virknål som passar med garnet
  • Tid och tålamod

Hur du gör:

  1. Virka en luftmaskkedja som är LITE längre än kortsidan på din dator.
  2. Första varvet: Virka fastmaskor RUNT hela luftmaskkedjan, virka alltså på båda sidorna om kedjan. Avsluta med en smygmaska i den första fastmaskan för att binda ihop varvet.
  3. Andra varvet: Virka 3 lm. Virka en stolpe i nästa fastmaska och fortsätt så varvet ut. Avsluta med en smygmaska i den 3:e luftmaskan du gjorde under början av varvet.
  4. Virka följande varv på samma sätt till önskad längd.

Sådär ja! Då var fodralet klart. Om du vill kan du virka en kant till det för att få till det lilla extra. Det finns olika kanter man kan välja mellan, så det är bara att söka på nätet och googla fram den finaste kanten. Hoppas ni förstår min “underbara” förklaring. Om ni har några frågor kan ni skriva till mig. Auf Wiedersehen!

Leave a Reply

